Nauka poprzez zabawę
Wystawa "Eugeniusz" składała się z kilku stref tematycznych takich jak: Strefa Iluzji, Strefa Anatomii, Strefa Zmysłów, Strefa Fizyki czy Strefa Eko-Domu. Najpierw animatorzy zapoznali uczniów ze wszystkimi stanowiskami i eksponatami zgromadzonymi na wystawie a później każdy mógł samodzielnie lub z kolegami wykonywać różne eksperymenty. Uczniowie próbowali pokonać ciśnienie atmosferyczne i rozerwać półkule magdeburskie, doświadczali jak mózg ulega złudzeniom optycznym, poznawali budowę człowieka, testowali swoje zmysły. Chłopcy z kl. VI i VII podjęli próbę ułożenia puzzli matematycznych i tangramów. Były one dość trudne i czasochłonne, więc nawet ich częściowe rozwiązanie przyniosło im wiele satysfakcji. Wielu uczniów zainteresowała też strefa eko-dom gdzie mogli sprawdzić, czy ich codzienne domowe czynności są proekologiczne, zgodne z naturą, czy też nie. W ramach relaksu uczniowie chętnie układali własny „kulodrom”, szukali „igły w stogu siana”, pokonywali labirynty magnetyczne i elektroniczne, próbowali zaświecić żarówki wprawiając w ruch „elektrownię rowerową” a także grali w ekologiczną 12 metrową grę planszową. Tak więc każdy znalazł dla siebie coś interesującego i fajnego.
Wystawa edukacyjna Eugeniusz pozwoliła uczniom poprzez zabawę poznawać tajniki nauki, poszerzać swoją wiedzę a także uczyć współpracy i współdziałania w grupie.
Drugim celem wyjazdu do Rzeszowa był pobyt w Parku Trampolin. Uczniowie przez pełną godzinę intensywnie ćwiczyli różne skoki, salta w przód i w tył oraz przewroty. Grali także w piłkę, co na trampolinach nie było takie łatwe, a także próbowali pokonać różnorodne tory przeszkód. To była wspaniała, choć bardzo wyczerpująca, lekcja wychowania fizycznego.