NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W BRATKOWICACH
Dwudniowa wycieczka do Wrocławia.
2018-05-14

W dniach 9 – 10 maja 2018 r. uczniowie naszej szkoły pojechali na wycieczkę do Wrocławia. Wyjazd udał się wyśmienicie! Młodzież wróciła z niesamowitymi wrażeniami! Dzięki zdyscyplinowaniu grupy i sprawności kierowcy, podróż przebiegała szybko i bez zakłóceń. Przyjechaliśmy o czasie, a Wrocław przywitał nas wspaniałą pogodą

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ogrodu japońskiego – miejsca wyjątkowego, które powstało z podziwu dla japońskiej sztuki ogrodowej, a w jego tworzeniu brali udział specjaliści z Kraju Kwitnącej Wiśni. Jest on kawałkiem żywej, orientalnej kultury w środku Europy, który pozwala docenić piękno oryginalnych, pochodzących z Japonii roślin.

Następnie udaliśmy się na pokaz fontanny multimedialnej. Kolejnym punktem wycieczki był Ostrów Tumski i wrocławski Stary Rynek. Zobaczyliśmy wiele zabytków, niektóre zapierały dech w piersiach. Podziwialiśmy m.in. wspaniałe budowle w stylu gotyckim. Pani przewodnik pokazała nam również jeden z wielu mostów, na którym zakochani zawieszają kłódki na znak wiecznej miłości. Pani Ania odkryła przed nami uroki miasta, poprowadziła naszą grupę uliczkami pełnymi uroczych zakątków, opowiedziała o życiu i obyczajach dawnych mieszkańców, wyjaśniła nam historię wrocławskich krasnoludków. Mogliśmy podziwiać niezwykłe kamienice, kościoły w stylu gotyckim i barokowym oraz wiele innych budowli.

Następną atrakcją było Kolejkowo. Twórcy Kolejkowa stworzyli ogromną makietę, atrakcję tętniącą życiem i przedstawiającą wspaniały Dolny Śląsk. Dołożyli wszelkich starań, aby jak najdokładniej odwzorować rzeczywistość i przedstawić życie miniaturowych mieszkańców Kolejkowa, ukazując ich w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego. Zobaczyliśmy życie na wsi, potowarzyszyliśmy  turystom podczas górskich wypraw, wzięliśmy udział w akcji ratunkowej, wcieliliśmy się w leśniczych, narciarzy, kupców, czy też pracowników. Kolejkowo mieści się na terenie jednego z najstarszych dworców kolejowych we Wrocławiu. Dworzec Świebodzki zlokalizowany jest w ścisłym centrum Wrocławia przy Placu Orląt Lwowskich, niespełna 800 m od wrocławskiego rynku. Odwiedzając miniaturowy świat, w tym wspaniałym  obiekcie  zobaczyć można m.in. makiety obiektów z Wrocławia oraz całego Dolnego Śląska. Swoje miejsce znalazły tam takie perełki architektoniczne jak: Dworzec Świebodzki,  kamienice wrocławskiego rynku, obserwatorium meteorologiczne na Śnieżce, Karkonoskie Tajemnice w Karpaczu, schronisko Szwajcarka w Sudetach Zachodnich.

Następnie zmęczeni, ale pełni humoru udaliśmy się  do Hostelu Moon, aby się zakwaterować. Potem zjedliśmy pyszną obiadokolację i udaliśmy do swoich pokoi.

Kolejny dzień zaczęliśmy od zwiedzania Afrykarium – unikatowego na skalę światową kompleksu przedstawiającego różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Widzieliśmy tam różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany. Naszą uwagę zwrócił mały rekin i mnóstwo płaszczek, a także żółw morski. Wszystkie te zwierzęta znajdowały się w olbrzymich akwariach. Zobaczyliśmy stado pingwinów  i bawiące się foki. Niektórzy z nas wystraszyli  się czającego się w wodzie krokodyla, który na szczęście znajdował się za grubą szybą. Niedaleko wypoczywała rodzinka hipopotamów. W całym obiekcie panował afrykański klimat.

Po wyjściu z Afrykarium udaliśmy się w odwiedziny do innych zwierząt zamieszkujących zoo. Podziwialiśmy nie tylko najprzeróżniejsze gatunki zwierząt, ale też niezwykłą infrastrukturę ogrodu i wybiegi dla mieszkających tam „podopiecznych”, którzy mają zapewnione warunki hodowli zbliżone do naturalnych. Bardzo podobały nam się żyrafy, które zgodnie spacerowały sobie po wybiegu. Podziwialiśmy parę olbrzymich słoni, a także rodzinę małp. Zwiedzanie zoo zakończyliśmy o godzinie 13.00. Byliśmy bardzo zmęczeni i głodni, więc udaliśmy się do restauracji na pyszny obiad.

Ostatnim punktem wycieczki była Panorama Racławicka - wielkie malowidło, które „przenosi” widza w inną rzeczywistość i inny czas. Warto dodać, że Panorama Racławicka to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju.

W wycieczce wzięło udział 36 uczniów. Wycieczka była bardzo udana!