NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W BRATKOWICACH
Półkolonia I turnus: 24.06.2019 – 28.06.2019
2019-06-24

Kolejny raz w naszej szkole odbyła się półkolonia. W pierwszym turnusie uczestniczyło 20 dzieci z naszej szkoły i pobliskich miejscowości. Dzieci miały zapewnioną opiekę od godziny 6.30 - 16.00. Dzień był podzielony na 3 części.

W pierwszej części dnia dzieci uczestniczyły w zabawach integracyjnych w kręgu oraz  z chustą animacyjną, a także w grach i zabawach ruchowych. Chętnie bawiły się w gry planszowe, warcaby, szachy i inne zajęcia świetlicowe.

W drugiej części dnia uczestnicy po zapoznaniu się z rozkładem dnia oraz przepisami bhp obowiązującymi na wycieczce, codziennie wyjeżdżały na różnorodne, ciekawe wycieczki autokarowe.

Natomiast w trzeciej części dnia odpoczywały na pobliskim placu zabaw lub grały w różnorodne gry edukacyjne, wykonywały piękne rysunki i bawiły się w zabawy proponowane przez wychowawców.

Pierwszego dnia półkolonii tj. 24 czerwca dzieci wraz z opiekunami pojechały do Łańcuta. Celem wyjazdu było zwiedzenie jednej z najpiękniejszych rezydencji magnackich w Polsce wybudowanej w XVII wieku. Podziwiano piękne salony, prywatne sypialnie oraz przepiękną salę balową z ogromnymi kryształowymi żyrandolami. Wszystkie wnętrza zachwycały bogactwem zdobień i przestronnością. Oprócz zwiedzania uczniowie spacerowali również po pałacowym parku podziwiając stare drzewa, różnobarwne kwiaty, rzeźby i fontanny.  Piękna tego dnia aura w pełni prezentowała letnie walory ogrodu. Na ławeczkach w parku dzieci zjadły zapiekanki przywiezione przez pracowników z pobliskiego baru.

Drugiego dnia tj. 25 czerwca w czasie spotkania dzieci odwiedziły profesjonalnie przygotowany plac zabaw, gdzie mogły skorzystać z różnego rodzaju huśtawek oraz przyrządów do ćwiczeń gimnastycznych w siłowni w plenerze. Na placu znajdowało się również boisko do gry w piłkę nożną oraz ścianka wspinaczkowa.  Następnie udaliśmy się do leśniczówki Bugaj, gdzie dzieci bawiły się tam w „Podchody” i znajdywały różne zadania tj. np. „ Chodź jak kura, znajdź sobie kamień, który jest twoim jajkiem i opiekuj się nim”. Antek świetnie poradził sobie z tym zadaniem. Zabawom towarzyszyły wspólny śpiew i taniec. W tym miejscu dzieci zjadły kiełbasę oraz pieczony chleb. Pomiędzy posiłkiem bawiły się w różne zabawy i gry m.in. unihokej. Po wypoczynku w leśniczówce, udaliśmy się na naleśniki do restauracji „Zacisze”, a po posiłku spacerkiem wróciliśmy do szkoły.

Trzeciego dnia 26 czerwca dzieci  odwiedziły rzeszowskie kino „Zorza”, gdzie obejrzały film pt.: „Dziecko z burzy”. Film był wzruszający, co doprowadziło do łez kilku uczestników. Następnie udały się na pysznego kebaba do „Dara Kebab”.  Na zakończenie wycieczki odwiedziły fontannę multimedialną w Rzeszowie, gdzie świetnie odpoczywały.

W dzień czwarty 27 czerwca grupa półkolonijna udała się do Rzeszowa. W tym dniu zwiedziliśmy Muzeum Dobranocek. Jest to jedyne takie muzeum w Polsce. Dowiedzieliśmy się jak wyglądała dawna telewizja. Dzieci mogły podziwiać kukiełki użyte do powstania takich bajek jak „Miś Uszatek” czy „Miś Coralgol”. Oglądnęły w salce kinowej bajki: „Przygody Koziołka Matołka”, Misia Uszatka”. Następnie udaliśmy się na Trasę Podziemną. Weszliśmy do niej przez Piwnicę Bławatników, a następnie przeszliśmy korytarzami pod rynkiem rzeszowskim. Mogliśmy obejrzeć kopie rycerskich strojów, wystrój dawnego sklepu, gabloty z eksponatami znalezionymi przy odkopywaniu podziemi. Bardzo nam się podobało podziemne przejście. Później spacerem przeszliśmy się po Starówce, podziwiając ratusz, kościół farny czy ulicę 3-go Maja. Trochę zmęczeni udaliśmy się na posiłek do pizzerni, potem na lody do Myszki, a na koniec z powrotem do Bratkowic. Wróciliśmy zadowoleni, pełni pozytywnych wrażeń.

Dzień piąty - 28 czerwca ostatni dzień I turnusu naszej półkolonii spędziliśmy aktywnie i wesoło w LKS ZABAJKA. Pobyt rozpoczęliśmy od zapoznania się z mieszkańcami stadniny i MINI – ZOO. Następnie wszyscy aktywnie uczestniczyli w grach i zabawach sportowych oraz spacerze po okolicznym lesie rozwiązując zadania i zagadki podczas zabawy w „Podchody”. Po smacznym obiadku wszyscy zadowoleni wrócili do szkoły i nadszedł czas pożegnania się i powrotu do domu.

Każda  forma wypoczynku i spędzania czasu wolnego podczas półkolonii była radosnym przeżyciem. Wszyscy chętnie korzystali z wielu zaplanowanych i przygotowanych atrakcji.